Cuprins:

1.Termenii si conditiile de Utilizare a site-ului www.creative-paper.ro .

2.POLITICA DE PRELUCRARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL

3.POLITICA DE PROTECȚIE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL

4.POLITICA DE UTILIZARE COOKIES

1.Termenii si conditiile de Utilizare a site-ului www.creative-paper.ro .

  1. Precizari Cadru
    B. Achizitionarea produselor : inscrieri si plati
    C. Informatii Personale si Confidentialitate
    D. Proprietatea Intelectuala
    E. Securitatea
    F. Legaturi cu alte siteuri
    G. Utilizarea siteului www.creative-paper.ro
    H. Incetarea Termenilor si Conditiilor
    I. Anunturi
    J. Precizari finale
    K. Acceptarea Termenilor
    L. Forta Majora
  2. Precizari Cadru
    A1. Va rugam sa cititi cu atentie Termenii si Conditiile de utilizare, deoarce vizitand si/sau utilizand site-ul www.creative-paper.ro sunteti de acord cu acesti termeni si conditii.
    Va recomandam sa cititi Termenii si Conditiile de utilizare la anumite intervale de timp, www.creative-paper.ro rezervand-si dreptul de a le modifica frecvent si fara a anunta prealabil.
    A2. Va vom notifica cu orice schimabre intervenita in Conditiile de utilizare prin afisarea pe siteul web. Modificarile astfel facute sunt socotite a fi acceptate de catre utilizator daca acesta continua sa foloseasca serviciul dupa afisarea lor pe site-ul web, in sectiunea Termeni si Conditii.
    A3. Utilizarea de catre dvs. a produselor, serviciilor, website-urilor www.creative-paper.ro (denumite in acest document in mod colectiv „Serviciile” si excluzand orice servicii care va sunt furnizate printr-un contract scris separat) este guvernata de termenii prezentului document.
    A4. „Parteneri”: furnizori, distribuitori interni si externi de produse si servicii ce fac obiectul ofertei www.creative-paper.ro, clienti, alte organizatii partenere.
  3. Achizitionarea produselor : inscrieri si plati

B1. Comanda

  • In cazul produselor personalizate, la pretul de baza se mai adauga costul personalizarii, care difera in fuctie de materiale utilizate si complexitate (aceasta taxa se va comunica clientului in prealabil);
  • Pozele afisate pe site sunt cu titlu de prezentare, culorile produselor, precum si a textelor pot fi diferite ca nuanta (difera culoarea in functie de fiecare monitor), elementele decorative pot fi inlocuite de altele in cazul in care acestea nu se gasesc la furnizori.
  • Prin plasarea si confirmarea comenzii clientul se oblige sa ridice comanda si sa achite contravaloarea ei;
  • Recomandam clientilor sa ne contacteze in prealabil inainte de a efectua comanda, pentru a discuta detaliile legate de produse, precum si pentru a verifica disponibilitatea acestora pe stoc;
  • Produsele pot avea afisate sigla creatorului, acestea fiind produse unicat sau in numar limitat.

B2. Macheta grafica

  • In urma efectuarii si confirmarii comenzii, clientul poate solicita realizarea unei machete grafice a produsului, iar in termen de 2-5 zile lucratoare, clientul va primi pe e-mail macheta;
  • Clientul are obligatia de a verifica atent macheta grafica si prin e-mail sa isi exprime acordul de tiparire sau sa solicite moficarile/corecturile dorite;
  • Prin aprobarea machetei grafice de catre client, acesta isi asuma intreaga responsabilitate pentru eventualele greseli;
  • Se poate solicita  o mostra de produs gratuit (in cazul invitatilor), iar solicitarea a mai multor mostre fiind contra cost;
  • De asemenea clientul va achita taxele de transport pentru expedierea mostrelor;

B3. Durata de executare a comenzii

  • Durata de executare a comenzii poate varia in functie de produsele dorite, in ordinea sosirii comenzilor, termen care va fi in prealabil comunicat clientului;
  • Pot exista mici diferente de nuanta intre culoarea afisata pe calculator si culoarea produselor;

B4. Modalitati de plata

  • Plata comenziilor se poate face ramburs la curier sau in cont conform contract;
  • In cazul produselor pentru care este nevoie de achizitionarea unor materiale mai deosebite se poate solicita achitarea produselor in avans 100%;
  • In cazul platilor prin banca in contul Creative Paper, se solicita dovada platii trimis pe e-mail;

    B5. Modalitati de livrare

  • Pentru a ajunge in posesia produselor noastre, clientul poate solicita ridicarea acestora (local pick up) in Floresti, Cluj Napoca, sau livrarea acestora la adresa dorita printr-o firma de curierat;
  • Costurile de livrarea a produselor sunt suportate de catre client:
  • colet  pana 1 kg- aproximativ 25 ron (costul crescand in functie de greutatea si volumul coletului);
  • colet livrat in regim de urgent-pretul difera in functie de tipul de livrare ca si timp;
  • colet livrat inafara orasului (in comuna sau sat)- se percepe in plus fata de transportul standard 1 leu pentru fiecare km de la iesirea din oras;
  • Nu trimitem colete prin Posta Romana.
  • Va rugam sa verificati produsele imediat ce ati primit coletul, iar in cazul unor probleme constatate sa ne informati asupra acestora in maxim 2 zile lucratoare, pentru a putea solutiona problema cat mai eficient;

B6. Politica de returnare

  • Clientii Creative Paper, pot returna produsele cumparate, in ambalajul original, in termen de 14 zile calendaristice de la primire fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv;
  • Costurile de returnare a produselor vor fi suportate de catre client;
  • Creative Paper va inapoia contravaloarea produselor comandate, conform legii, in termen de 30 de zile de la data in care va-ti manifestat in scris dorinta de a inapoia produsul comandat, cu conditia ca acesta sa ne fie returnat nedeteriorat de catre client;

     B7. Produsele care nu pot fi returnate:

  • Pentru produsele personalizate, ordonanta  nr. 130 din 30 august 2000 republicata in 2008 prevede:
  • “Art. 10- Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel: (…)

      B8. Drepturi de autor

  • Dreptul de copyright pentru toate informatiile si pozele existente pe acest site sunt detinute de Creative Paper;
  • Nici un alt material de pe acest site nu poate fi reprodus partial sau integral, nu pot fi modificate fara permisiunea anterioara a Creative Paper;
  • Toate trade name-urile, trade mark-urile, logourile si trade style-urile sunt proprietatea Creative Paper sau a partenerilor sai;
  • Utilizarea adecvata a acestora se poate face doar in contextul produselor si serviciilor proprietarului marcilor, nici o alta folosire a acestora nefiind permisa fara o aprobare scrisa anterior;

B9. Politica de confidentialitate

  • Creative Paper este operator de date cu Caracter Personal; aceste date fiind utilizate doar in scopul de a informa clientii cu privire la starea comenzii, sau la livrarea acestora prin firma de curierat.
  • Creative Paper nu va divulga datele dumneavoastra unor terti;
  • Datele cu Caracter Personal vor fi sterge din sistem in maxim 90 zile de la data preluarii comenzii;

B10. Declinarea responsabilitatilor

  • In cazul in care produsele personalizate sunt tiparite conform machetei grafice si exista anumite greseli, responsabilitatea pentru aceste eventuale greseli neobservate cade in sarcina celui care isi da acordul asupra machete grafice, iar din acel moment firma noastra nu poate fi facuta raspunzatoare de eventualele greseli ignorate de persoana care si-a dat acordul;
  • De aceea va rugam, in primul rand sa completati cu atentie datele dumneavoastra in formularul de comanda si datele de pe machete grafica pentru a fi siguri ca rezultatul final va fi cel pe care il doriti;
  • Firma noastra nu poate garanta disponibilitatea tuturor produselor afisate pe site, din acest motiv de rezervam dreptul de a nu onora o anumita comanda in cazul in care nu mai avem produsul pe stoc (in cazul in care nu a fost actualizat stocul produselor pe site) sau in cazul in care nu avem disponibile anumite materiale necesare pentru crearea produselor;
  • In cazul in care nu putem onora o comanda, clientul va fi informat de acest aspect in maxim 3 zile lucratoare;
  1. Informatii personale si confidentialitate
    C.1. Creative Paper respecta dreptul la intimitatea informatiilor personale si va folosi informatiile colectate de site-ul www.creative-paper.ro doar in scopurile declarate.
    C.2. Politica de confidentialitate reprezinta modalitatea in care utilizam datele personale primite de la dumneavoastra atunci cand vizitati siteul Creative Paper .
    C.3. Ca urmare a utilizarii de catre dumneavoastra a siteului, Creative Paper poate obtine diverse informatii personale despre dumneavoastra (nume, prenume, telefon fix si/sau mobil etc.) atunci cand solicitati un serviciu sau doriti sa achizitionati.
    C.4. Informatia privind datele dvs. personale va fi prelucrata de catre Creative Paper in conformitate cu prevederile legale pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, putand fi folosita in scopuri asociate comercializarii serviciilor si produselor companiei, cum ar fi:
    – oferirea de produse si/sau servicii catre dumneavoastra;
    – solutionarea intrebarilor, solicitarilor, propunerilor si sugestiilor dumneavoastra;
    – procesarea comenzilor sau cererilor dumneavoastra;
    – emiterea documentelor de facturare;
    – realizarea marketingului produselor si serviciilor Creative Paper , realizarea studiilor de piata si de produs;
    – contactarea dumneavoastra prin telefon, posta, email, fax, mesaje text etc., in legatura cu oferte de produse si servicii ale Creative Paper ;
    – alocarea sau oferirea unor eventuale discounturi sau beneficii.
  2. Proprietatea intelectuala
    D.1. Continutul acestui site, sub toate aspectele, este proprietatea Creative Paper sau a partenerilor sai, iar informatiile respective pot fi sub incidenta legilor interne sau internationale de protectie a proprietatii intelectuale.
    D.2. Confirmati si acceptati faptul ca Creative Paper detine toate drepturile, titlurile sau interesele legale in legatura cu Serviciile, inclusiv toate drepturile de proprietate intelectuala care se regasesc in Servicii (fie daca aceste drepturi sunt inregistrate sau nu si se gasesc oriunde in lume). Confirmati de asemenea ca Serviciile pot contine informatii care sunt considerate confidentiale de Creative Paper si ca nu veti dezvalui aceste informatii fara consimtamantul prealabil in scris din partea Creative Paper .
    D.3. Cu exceptia unor intelegeri contrare incheiate in scris cu Creative Paper , nici o prevedere din Termeni si Conditii nu va acorda dreptul de a utiliza vreuna dintre denumirile comerciale, marcile comerciale, marcile de serviciu, siglele, denumirile de domeniu si orice alte insemne distinctive ale brand-ului.
    D.4. Daca vi s-a acordat un drept explicit de utilizare a unuia dintre aceste insemne distinctive ale brand-ului in cadrul unui contract scris separat cu Creative Paper , atunci acceptati faptul ca utilizarea de catre dvs. a acestor insemne se va face in conformitate cu contractul respectiv, prevederile aplicabile din Termeni si regulile Creative Paper de utilizare a insemnelor de brand, cu actualizarile ocazionale
    D.5. Cu exceptia cazului in care ati fost autorizat expres in scris de Creative Paper , acceptati faptul ca prin utilizarea Serviciilor, nu veti utiliza nici o marca comerciala, nici o marca de serviciu, nici o denumire de comert, nici o sigla a unei societati sau organizatii intr-un mod care poate crea sau creeaza in mod deliberat confuzie in privinta proprietarului sau utilizatorului autorizat al marcilor, denumirilor sau siglelor respective.
    D.6. Nu aveti voie (si nici nu puteti sa permiteti nimanui altcuiva) sa copiati, sa modificati, sa creati derivatii, sa efectuati activitati de reverse engineering, sa decompilati sau sa incercati in orice alt mod sa extrageti codul sursa al siteului Creative Paper , Aplicatiei Software sau o parte din aceasta, cu exceptia cazului in care vi se permite sau vi se solicita acest lucru prin lege, sau cu exceptia cazului in care Creative Paper v-a instruit in mod specific sa faceti acest lucru, in scris.
  3. Securitate
    E.1. Creative Paper incearca sa mentina securitatea informatiilor incluse pe acest site, dar nu poate garanta ca informatia pe care Vizitatorul/Utilizatorul o primeste sau o trimite prin intermediul acestui site va fi permanent in siguranta.
    E.2. Creative Paper nu poate controla si nu ofera nici un fel de garantii privind securitatea sau continutul informatiilor incluse pe acest site si nu isi asuma responsabilitatea pentru nici un fel de pierdere, oricare ar fi natura acesteia (materiala sau financiara).
    E.3. Toate materialele incluse pe acest site sunt proprietatea Creative Paper , utilizatorii sunt obligati sa nu:
    -modifice, distribuie, transmita, afiseze, publice, reproduca, acorde licente, creeze produse derivate, transfere sau vinda orice fel de informatii sau servicii obtinute de pe sau prin intermediul acestui site web;
    -sa nu desfasoare (si sa nu permita) activitatea de cracking sau hacking, sau atacurile de tipul „Denial of Service”. Siteul Creative Paper poate contine linkuri catre alte siteuri. Conditiile de utilizare precum si Politica de confidentialitate nu se aplica acestor siteuri. Asigurati-va ca ati citit conditiile de utilizare si politica de confidentialitate care guverneaza aceste siteuri.
    E.4. Sunteti de acord si confirmati faptul ca sunteti responsabil sa pastrati confidentialitatea parolelor asociate conturilor pe care le utilizati pentru accesarea Serviciilor.
  4. Legaturi catre alte site-uri
    F.1. Acest site poate contine linkuri catre alte site-uri ale Creative Paper sau ale partenerilor sai.
    F.2. Creative Paper nu raspunde pentru politica de utilizare a acestor site-uri, prezenta declaratie referindu-se numai la Termenii si conditiile de utilizare a site-ul www.creative-paper.ro.
  5. Utilizarea sitului www.creative-paper.ro
    G.1. Orice vizitator/utilizator al acestui site poate vizita, copia, tipari ori distribui informatii si documente publicate de Creative Paper prin intermediul acestui site, cu conditia sa fie pentru uz personal; sa nu faca obiectul unei activitati comerciale, sa fie pentru scopuri informative, sa mentioneze obigatoriu sursa Creative Paper (www.creative-paper.ro), indiferent de modul de utilizare.
    G.2. Vizitatorul/Utilizatorul intelege si este de acord sa foloseasca site-ul www.creative-paper.ro numai in scopuri legale. Vizitatorul/Utilizatorul se obliga sa foloseasca acest site fara a modifica, copia, distribui, transmite, publica, acorda licente, crea produse derivate, transfera sau vinde orice fel de informatie, produse sau servicii obtinute de pe sau prin intermediul acestui site. Vizitatorul/Utilizatorul se obliga de asemenea sa nu foloseasca si sa nu permita vreunui tert sa foloseasca acest site pentru a primi sau transmite material care contravine oricarei legi sau dispozitii legale in vigoare, de natura obscena, amenintator, agresiv, defaimator.
    G.3. Pentru a avea acces la anumite servicii sau produse, vi se poate solicita sa furnizati informatii despre dvs. (cum ar fi date de identificare sau detalii de contact) in cadrul procesului de inregistrare pentru un Serviciu, sau pentru continuarea utilizarii Serviciului de catre dvs. Sunteti de acord ca toate informatiile de inregistrare pe care le furnizati companiei Creative Paper vor fi intotdeauna adevarate, corecte si de actualitate.
    G.4. Sunteti de acord sa nu accesati (sau sa nu incercati sa accesati) nici unul dintre Servicii prin alte mijloace decat interfata oferita de Creative Paper , cu exceptia cazului in care vi s-a permis in mod specific sa faceti acest lucru in cadrul unui contract separat cu Creative Paper .
    G.5. Sunteti de acord sa nu intreprindeti nici o activitate care interfereaza cu Serviciile sau le afecteaza (sau serverele si retelele care sunt conectate la Servicii).
    G.6. Cu exceptia cazului in care vi se permite expres acest lucru in cadrul unui contract separat cu Creative Paper , sunteti de acord sa nu reproduceti, sa nu duplicati, sa nu copiati, sa nu vindeti, sa nu comercializati sau sa nu revindeti Serviciile oferite in nici un scop.
    G.7. Sunteti de acord ca sunteti singurul responsabil (iar Creative Paper nu are nici o responsabilitate fata de dvs. sau fata de terti) pentru orice incalcare a obligatiilor dvs. prevazute in Termeni si Conditii si pentru orice consecinte (inclusiv orice pierderi sau prejudicii pe care le poate suferi Creative Paper ) care pot aparea in urma unei asemenea incalcari.
    G.8. Creative Paper incearca sa mentina informatiile de pe acest site cat mai corecte, complete si actuale. Totusi, Creative Paper nu isi asuma in nici un fel raspunderea pentru eventualele inadecvente legate de descrierea serviciilor sau produselor, documentelor si alte caracteristici de orice natura ale produselor si serviciilor de pe site-ul www.creative-paper.ro si nu garanteaza ca informatiile sunt corecte, complete, actuale, de incredere ori fara erori.
    G.9. Creative Paper nu isi asuma raspunderea pentru nici un fel de pierdere (materiala, financiara, de date sau informatii) care poate sa apara direct sau indirect din cauza informatiilor incluse pe site-ul www.creative-paper.ro sau a nefunctionarii sau functionarii necorespunzatoare a acestui site. Plata tuturor cheltuielilor aditionale legate de folosirea site-ului www.creative-paper.ro (inclusiv servicii telefonice si/sau Internet) intra in sarcina Vizitatorului/Utilizatorului.
    G.10. Ati luat cunostinta de faptul ca toate informatiile (cum ar fi fisiere de date, text scris, aplicatii software, muzica, fisiere audio sau alte sunete, fotografii, filme sau alte imagini) la care aveti acces ca fiind parte din Servicii sau prin utilizarea Serviciilor sunt doar raspunderea persoanei de la care origineaza continutul respectiv.
    G.11. Ati luat cunostinta de faptul ca prin utilizarea Serviciilor puteti fi expus la un Continut pe care il puteti considera ofensator, indecent sau inacceptabil si ca, in aceasta privinta, utilizati Serviciile pe riscul dvs.
    G.12. Sunteti de acord ca sunteti singura persoana responsabila (iar Creative Paper nu are nici o responsabilitate fata de dvs. sau fata de terti) pentru orice Continut pe care il creati, transmiteti sau postati atunci cand utilizati Serviciile si pentru consecintele actiunilor dvs. (inclusiv pentru orice pierdere sau prejudiciu pe care il poate suferi Creative Paper ).
    G.13. Dvs. va pastrati drepturile de autor si orice alte drepturi pe care le detineti deja asupra Continutului pe care il trimiteti, postati sau expuneti in cadrul sau prin intermediul Serviciilor. Prin trimiterea, postarea sau expunerea unui continut, dvs. acordati Creative Paper o licenta perpetua, irevocabila, universala, fara redeventa si neexclusiva de a reproduce, de a adapta, de a modifica, de a translata, de a publica, de a transmite public, de a dezvalui public, si de a distribui orice Continut pe care il transmiteti, postati sau expuneti in cadrul sau prin intermediul Serviciilor. Aceasta licenta are singurul scop de a permite Creative Paper sa expuna, sa distribuie si sa promoveze Serviciile si poate fi revocata pentru anumite Servicii!
    G.14. Sunteti de acord ca aceasta licenta include dreptul Creative Paper de a pune acest Continut la dispozitia altor societati, organizatii sau persoane fizice carora Creative Paper le furnizeaza servicii, si de a utiliza acest Continut in legatura cu furnizarea acestor servicii.
    G.15. Ati luat cunostinta de faptul ca Creative Paper , in executarea operatiunilor tehnice necesare pentru furnizarea de Servicii catre utilizatori, poate (a) transmite sau distribui Continutul dvs. catre diverse retele publice si diverse mijloace media; si (b) opera modificarile necesare asupra Continutului dvs. astfel incat acesta sa se conformeze si sa se adapteze la cerintele tehnice ale retelelor, aparatelor, serviciilor sau mijloacelor de legatura. Acceptati faptul ca aceasta licenta ii va permite Creative Paper sa faca aceste operatiuni.
    G.16. Confirmati si garantati fata de Creative Paper ca detineti toate drepturile, puterile si autoritatea in vederea acordarii licentei susmentionate.

H.Incetarea Termenilor si Conditiilor
H.1. Daca doriti incetarea contractului incheiat cu Creative Paper , puteti face acest lucru prin (a) trimiterea in orice moment a unei notificari catre Creative Paper si (b) inchiderea conturilor dvs. pentru Serviciile pe care le utilizati, in cazul in care Creative Paper v-a acordat aceasta optiune. Notificarea din partea dvs. trebuie trimisa pe adresa office (@) creative-paper.ro
H.2. Creative Paper poate rezilia oricand acest contract legal daca:
H.2.1. ati incalcat una din prevederile acestor Termeni (sau ati actionat intr-o maniera care arata clar ca nu intentionati, sau nu sunteti capabil sa respectati prevederile Termenilor); sau
H. 2.2. Creative Paper este solicitat prin lege sa faca acest lucru (de exemplu, daca furnizarea de Servicii catre dvs. este sau devine ilegala); sau
H. 2.3. partenerul impreuna cu care Creative Paper v-a oferit Serviciile sau Produsele si-a incetat relatia cu Creative Paper sau a incetat sa furnizeze Serviciile catre dvs.; sau
H. 2.4. Creative Paper decide sa nu mai furnizeze Servicii catre utilizatori in tara in care acestia sunt rezidenti sau in care utilizeaza serviciul; sau
H. 2.4. In opinia Creative Paper , furnizarea de Servicii catre dvs. de Creative Paper , nu mai este viabila din punct de vedere comercial.
H.2.5 Nici o prevedere din acesti Termeni nu va afecta drepturile legale la care sunteti indreptatit oricum in calitate de consumator si pe care nu le puteti modifica sau la care nu puteti renunta conform contractului.
H.3. Sub rezerva generala de la alineatul de mai sus, Creative Paper , nu va fi raspunzatoare fata de dvs. pentru:
H.3.1. nici o pierdere indirecta sau pe cale de consecinta pe care o puteti suferi. Acestea includ orice pierderi de profit (indiferent daca sunt suferite direct sau indirect), orice pierdere de patrimoniu sau privind reputatia firmei, sau orice pierdere de date suferita de dvs.;
H.3.2 orice pierdere sau prejudiciu suportat de dvs. ca urmare a:
(i) increderii acordate de dvs. cu privire la caracterul complet, acuratetea sau existenta unui anunt publicitar, sau ca rezultat al unei relatii sau tranzactii dintre dvs. si o agentie de publicitate sau sponsor al carei/carui anunt apare in cadrul Serviciilor;
(ii) unor modificari pe care Creative Paper le-ar putea aduce Serviciilor, fara intreruperea temporara sau permanenta a furnizarii Serviciilor (sau a unor optiuni din cadrul Serviciilor);
(iii) stergerii, coruperii, unei erori de stocare a Continutului si a altor date de comunicatie pastrate sau transmise de sau prin intermediul utilizarii Serviciilor;
(iii) nerespectarii obligatiei dvs. de a furniza informatii corecte in cont;
(iv) nerespectarii obligatiei dvs. de a pastra confidentialitatea si de a asigura securitatea parolei sau a datelor din cont;
H.3.3. Limitarile asupra raspunderii Creative Paper fata de dvs. se aplica chiar daca I Creative Paper a fost instiintat sau nu, ori ar fi trebuit sa aiba cunostinta de posibilitatea aparitiei unor astfel de pierderi.
H.3.4 Politica Creative Paper este de a raspunde notificarilor despre orice presupusa incalcare a drepturilor de autor in conformitate cu legislatia internationala aplicabila privind drepturile de proprietate intelectuala si de a inchide conturile persoanelor care incalca in mod repetat aceste drepturi.

  1. Anunturi
    I.1. Maniera, modul sau cantitatea de anunturi publicitare pe care Creative Paper le afiseaza in cadrul Serviciilor fac subiectul unor modificari, fara a avea obligatia de a va trimite o instiintare in acest sens.
    I.2. in schimbul faptului ca Creative Paper va acorda acces la Servicii si dreptul de a le utiliza, dvs. acceptati ca Creative Paper sa posteze aceste anunturi in cadrul Serviciilor si in newsletterul primit de la Creative Paper.
  2. Precizari Finale
    J.1. Ati luat cunostinta si acceptati faptul ca daca utilizati Serviciile dupa data la care s-au schimbat Termenii si Conditiile Universali sau Termenii Suplimentari, Creative Paper va considera utilizarea in continuare a Serviciilor de catre dvs. ca o acceptare a Termenilor si Conditiilor.
    J.2. Termenii si Conditiile reprezinta intregul acord juridic dintre dvs. si Creative Paper si guverneaza utilizarea de catre dvs. a Serviciilor (insa cu exceptia serviciilor pe care Creative Paper vi le ofera in cadrul unui contract scris separat), si inlocuieste complet orice aranjamente anterioare dintre dvs. si Creative Paper in privinta Serviciilor.
    J.3 Sunteti de acord ca Creative Paper va poate transmite instiintari, inclusiv cele privind modificarile aduse Termenilor, prin email, posta, sau postari in cadrul Serviciilor.
    J.4 Sunteti de acord ca, daca Creative Paper nu exercita sau nu pune in aplicare un drept legal sau o compensatie legala cuprins(a) in acesti Termeni (sau de care beneficiaza Creative Paper conform oricarei legislatii aplicabile), acest lucru sa nu fie considerat ca o renuntare formala la drepturile Creative Paper si ca drepturile sau compensatiile respective vor fi in continuare la dispozitia Creative Paper .
    J.5. Daca orice instanta, cu jurisdictie de a lua hotarari in acest caz, se pronunta in sensul ca una dintre prevederile acestor Termeni este nelegala, atunci prevederea respectiva va fi eliminata din cadrul Termenilor, fara a aduce atingere celorlalte prevederi ale Termenilor. Restul prevederilor din Termeni vor ramane in vigoare si vor produce efecte in continuare.
    J.6. Termenii si relatia dvs. cu Creative Paper prevazuta in acesti Termeni, vor fi guvernate de legislatia romana. Dvs. si Creative Paper sunteti de acord sa va supuneti jurisdictiei exclusive a instantelor judecatoresti din Romania pentru solutionarea oricarei dispute juridice care poate aparea din acesti Termeni. Cu toate acestea, sunteti de acord ca Creative Paper sa aiba dreptul de a solicita remedii bazate pe injonctiuni (sau o forma echivalenta a unui demers juridic urgent) in orice jurisdictie.
  3. Acceptarea Termenilor
    K.1. Prin utilizarea efectiva a Serviciilor se considera ca ati citit, inteles si acceptat prezentii Termeni si Conditii. Totodata, confirmati si acceptati faptul ca Creative Paper va considera utilizarea de catre dvs. a Serviciilor ca o acceptare a Termenilor incepand cu momentul respectiv.
    K.2. Nu puteti utiliza Serviciile si nu puteti accepta Termenii daca nu aveti varsta legal aceptabila pentru incheierea unui contract cu Creative Paper , sau sunteti o persoana careia i s-a interzis primirea de Servicii conform legislatiei din Romania.
    K.3. Creative Paper se innoieste in mod constant pentru a putea oferi cele mai bune servicii utilizatorilor sai. Confirmati si acceptati faptul ca forma si natura Serviciilor pe care vi le ofera Creative Paper se poate schimba din cand in cand fara nici o notificare prealabila.
    K.4. De asemenea, confirmati si acceptati ca in cadrul acestui proces de innoire Creative Paper poate intrerupe (permanent sau temporar) furnizarea Serviciilor (sau a unor optiuni din cadrul Serviciilor) catre dvs. sau in general catre utilizatori la libera alegere a Creative Paper , fara nici o instiintare prealabila. Puteti inceta oricand utilizarea Serviciilor cu respectarea prevederilor prezentului.
    K.5. Creative Paper poate modifica, revizui, imbunatati sau intrerupe furnizarea de informatii, produse sau servicii prezentate pe acest site sau oricare din documentele incluse pe acest site, fara a informa in prealabil in acest sens. Creative Paper isi rezerva dreptul de a modifica – adauga, sterge, completa, actualiza – in totalitate sau partial acesti Termeni si Conditii fara un anunt prealabil. Aceste modificari intra in vigoare in momentul in care sunt publicate pe site-ul www.creative-paper.ro si se considera a fi acceptate de Vizitator/Utilizator prin folosirea in continuare a acestui site.
  4. Forta majora
    Forta majora exonereaza Creative Paper de raspunderea pentru nerespectarea acestor Termeni si Conditii si pentru orice alte responsabilitati pe care Creative Paper le-ar putea avea prin publicarea acestui site. Prin forta majora se intelege orice cauza din afara controlului Creative Paper , si include, fara a se limita insa la: evenimente fortuite, conditii meteorologice nefavorabile, actiunea sau inactiunea guvernului, a altor companii sau autoritati competente de care Creative Paper nu este responsabila.

2.POLITICA DE PRELUCRARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL

ANGAJAMENTUL NOSTRU CU PRIVIRE LA DATELE DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER PERSONAL
Vă aducem la cunoştinţă că responsabilitatea noastră în relaţia cu dumneavoastră implică şi modul în care prelucrăm şi avem grijă de datele cu caracter personal. Astfel, începând cu data de 25 mai 2018, ne vom alinia la standardele europene în vigoare privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date stipulate în Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului.
Cerințele privind prelucrarea datelor cu caracter personal sunt respectate de Creative Paper în conformitate cu prevederile de securitate privind prelucrarea datelor cu caracter personal prevăzute în Regulamentul 679/2016 (denumită în continuare „GDPR”).
Atât în momentul stabilirii mijloacelor de prelucrare, cât și în timpul procesării în sine, Creative Paper aplică măsurile organizatorice adecvate pentru a garanta și a dovedi că prelucrarea se face prin respectarea prevederilor legale aplicabile.
Noi am luat toate măsurile necesare pentru a ne asigura că, implicit, sunt prelucrate numai datele personale strict necesare pentru fiecare scop specific al procesării.

OPERATORUL DATELOR DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER PERSONAL
Operatorul în relația cu datele dvs. cu caracter personal este Creative Paper .

CATEGORII DE DATE CU CARACTER PERSONAL PRELUCRATE
Datele cu caracter personal pe care le prelucrăm pot include:
• Creative Paper vă va prelucra datele în mod legal, corect și într-o manieră transparentă, scopurile pentru care vom folosi aceste date fiind bine determinate, mai exact pentru pregătirea și oferirea serviciilor pe care le solicitați de la noi.
•Informații de contact, cum ar fi numele dumneavoastră, denumirea postului, adresa poștală, inclusiv adresa de domiciliu, în cazul în care ne-ați comunicat-o, adresa profesională, numărul de telefon, numărul de telefon mobil, numărul de fax și adresa de e-mail;
•Informații suplimentare prelucrate în contextul unui raport contractual cu Creative Paper sau comunicate în mod voluntar de către dumneavoastră, cum ar fi instrucțiuni acordate, plăți efectuate, informații privind orice chestiuni juridice, dispute, litigii sau alte acțiuni în instanță în care sunteți implicat în orice calitate (pârât, reclamant, intervenient, avocat al părților, consultant, expert etc.);
•Detalii ale vizitelor dumneavoastră la birourile noastre sau orice alte detalii cu privire la modul în care interacționați cu noi;
•Datele rezultate din navigarea dvs. pe pagina noastră de internet colectate prin intermediul cookie-urilor și a tehnologiilor similare.
•Datele dvs. vor fi prelucrate, inter alia, pentru comunicarea prin e-mail, prin corespondență, prin telefon, prin transmisie video sau prin orice alt mijloc de comunicare.
•De asemenea, putem utiliza datele dvs. de contact pentru a vă furniza newsletter cu privire la noutățile pe care le desfășoară societatea.

TEMEIURILE JURIDICE PENTRU PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Orice operațiune de prelucrare a datelor dumneavoastră cu caracter personal va fi efectuată pe baza unuia dintre temeiurile juridice de mai jos:
•Prelucrarea este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract la care dumneavoastră sunteți parte;
•Prelucrarea este necesară în vederea respectării unei obligații legale a operatorului;
•Prelucrarea este efectuată în temeiul consimțământului dumneavoastră;
•Prelucrarea este necesară în vederea protejării intereselor vitale ale dumneavoastră sau ale altei persoane fizice;
•Prelucrarea este necesară în scopul intereselor legitime ale Creative Paper sau ale unui terț (e.g. când prelucrarea este necesară pentru executarea unui contract la care este parte organizația dumneavoastră), cu excepția cazurilor în care interesele sau drepturile și libertățile dumneavoastră fundamentale prevalează asupra acestor interese;
•În cazul categoriilor speciale de date, prelucrarea se va face dacă, pe lângă un temei juridic general de prelucrare a datelor, vor fi întrunite și una dintre următoarele condiții specifice de prelucrare:
•A fost obținut consimțimântul persoanei vizate;
•Avem o obligație legală de prelucrare a acestor categorii de date;
•Prelucrarea este necesară pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.

ÎN CE SCOPURI VĂ PRELUCRĂM DATELE CU CARACTER PERSONAL?
Vă putem folosi datele cu caracter personal în următoarele scopuri („Scopuri Permise”):
•Gestionarea și administrarea relației contractuale cu clienții noștri;
•Respectarea obligațiilor noastre legale (cum ar fi obligații în materia combaterii spălării banilor și finanțării actelor de terorism, obligații de raportare către autoritățile fiscale);
•Gestionarea securității și accesului în sediile noastre, gestionarea utilizării sistemelor IT utilizate de Creative Paper (e.g. pagina de internet, platformele de management a datelor, sistemele de comunicații utilizate), inclusiv prevenirea și detectarea amenințărilor de securitate, a fraudelor sau a altor activități neautorizate sau malițioase;
•Analizarea și îmbunătățirea serviciilor și comunicărilor noastre către dumneavoastră;
•În orice scop aferent și/sau auxiliar oricărora dintre cele de mai sus, sau în orice alt scop pentru care datele dumneavoastră cu caracter personal ne-au fost furnizate, cu respectarea legislației aplicabile.

DEZVĂLUIREA DATELOR DUMNEAVOASTRĂ
Putem dezvălui datele dvs. cu caracter personal către instituții publice sau părți implicate în ducerea la îndeplinire a contractului.

TRANSFERUL DATELOR DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER PERSONAL ÎN STRĂINĂTATE
Putem să transferăm datele dumneavoastră cu caracter personal în state ce fac parte din Spațiul Economic European sau în state care au fost recunoscute de Comisia Europeană ca asigurând un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal, dacă acest transfer este necesar pentru prelucrarea conform Scopurile Permise descrise mai sus.
În situații excepționale, dacă este necesar pentru Scopurile Permise, putem transfera datele dumneavoastră cu caracter personal în state terțe care nu au fost recunoscute de Comisia Europeană ca asigurând un nivel adecvat de protecție.
Ne vom asigura că aceste transferuri internaționale sunt efectuate sub rezerva unor măsuri de protecție adecvate (cum ar fi, în baza unor Clauze Contractuale Standard aprobate de Comisia Europeana) așa cum se impune prin Regulamentul General privind Protecția Datelor (UE) 2016/679 sau prin alte dispoziții legale aplicabile. Ne puteți contacta în orice moment, folosind datele de contact de mai jos, dacă doriți informații suplimentare cu privire la aceste măsuri de protecție.

ACTUALIZAREA DATELOR DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER PERSONAL
În cazul în care oricare dintre datele cu caracter personal pe care ni le-ați furnizat suferă modificări, spre exemplu dacă vă schimbați prenumele, numele sau adresa de e-mail sau dacă doriți să anulați orice fel de cerere adresată nouă, sau dacă luați cunoștință de faptul că deținem orice date cu caracter personal incorecte cu privire la dumneavoastră, vă rugăm să ne contactați prin e-mail la: office (@) creative-paper.ro.
Nu vom fi răspunzători pentru nicio pierdere decurgând din date cu caracter personal incorecte, neautentice, insuficiente sau incomplete pe care ni le furnizați.

CÂT TIMP PĂSTRĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER PERSONAL?
Creative Paper a implementat măsuri tehnice și organizatorice pentru organizarea procesului și a criteriilor specifice pentru păstrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal (inclusiv conform procedurilor noastre de arhivare).
Vom înceta prelucrarea datelor cu caracter personal atunci când nu mai sunt necesare în mod rezonabil în Scopurile Permise, ori atunci când vă retrageți consimțământul (dacă este cazul) și (i) nu mai există motive legitime și imperioase care justifică prelucrarea în continuare de către Creative Paper și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților dumneavoastră sau (ii) dacă nu ne mai sunt necesare în vederea constatării, exercitării sau apărării unui drept în instanță.

DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ ÎN LEGĂTURĂ CU PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Sub rezerva anumitor condiții legale, aveți următoarele drepturi în legătură cu prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal:
•Dreptul de a solicita o copie a datelor cu caracter personal referitoare la dumneavoastră pe care le deținem;
•Dreptul la rectificarea oricăror date cu caracter personal incorecte sau incomplete;
•Dreptul la opoziție sau la restricționarea utilizării de către noi a datelor dumneavoastră cu caracter personal;
•Dreptul de a vă retrage consimțământul pentru prelucrarea datelor prelucrate pe bază de consimțământ;
•Dreptul la ștergerea datelor dumneavoastră cu caracter personal, în situațiile în care v-ați retras consimțământul, prelucrarea nu mai este necesară sau prelucrarea respectivă este contrară legii;
•Dreptul la portabilitatea datelor ce vă permite să primiți o copie a datelor prelucrate pe care le-am primit de la dumneavoastră sau să le transmitem unei alte entități indicate de dumneavoastră;
•Dreptul de a vă retrage consimțământul pentru prelucrările efectuate pe bază de consimțământ. Retragerea consimțământului dumneavoastră nu va afecta legalitatea prelucrării pe baza consimțământului de dinaintea retragerii acestuia. În cazurile în care vă retrageți consimțământul, Creative Paper nu va mai prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal și va lua măsurile corespunzătoare pentru ștergerea datelor dumneavoastră cu caracter personal. Creative Paper va putea, totuși, prelucra datele dvs. cu caracter personal dacă există un alt temei legal pentru respectiva prelucrare.
Dacă doriți să vă exercitați drepturile menționate mai sus, vă rugăm să ne contactați, folosind următoarele detalii de contact:
•E-mail: office (@) creative-paper.ro

Pentru a ne conforma obligațiilor legale de securitate și confidențialitate a datelor ce ne revin, atunci când vă exercitați unul dintre drepturile de care beneficiați în calitate de persoană vizată, este posibil să vă cerem să vă dovediți identitatea, comunicându-ne o copie unui document de identificare sau orice alte informații necesare pentru a verifica faptul că solicitarea vine din partea persoanei vizate relevante.

Vom lua în considerare orice solicitări sau plângeri pe care le primim și vă vom transmite un răspuns cu respectarea termenelor prevăzute de lege. Dacă nu sunteți mulțumit de răspunsul nostru sau considerați că prelucrarea este făcută cu încălcarea legislației aplicabile, puteți formula o plângere la autoritatea de supraveghere a datelor din România: Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal – cu sediul în Bd. Gheorghe Magheru nr. 28-30, București, România.

3.POLITICA DE PROTECȚIE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL

CAP. I. Scopul politicii de protecție a datelor

Ca parte a responsabilității sale sociale, Creative Paper se angajează să respecte legile naționale si internationale privind protecția datelor. Această politică de protecție a datelor i se bazează pe principii acceptate la nivel european și global privind protecția datelor. Asigurarea protecției datelor reprezintă fundamentul relațiilor în afaceri de încredere .

Politica de protecție a datelor prevede condițiile-cadru necesare asigurării nivelului adecvat de protecție a datelor prevăzut de Regulamentului nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date.

CAP. II. Domeniul de aplicare și modificarea politicii

Această politică de protecție a datelor personale se aplică  tuturor din Creative Paper și angajatilor acestora. Politica privind protecția datelor se extinde peste toate prelucrările de date cu caracter personal.

Datele anonimizate, acolo unde exista, utilizate de ex. pentru evaluări statistice sau alte studii, nu sunt supuse acestei politici de protecție a datelor.

Politica este revizuita anual iar cea mai recenta versiune aprobata de directorul general va fi imediat disponibila, atat angajatilor cat si clientilor si partenerilor de afaceri.

CAP. III. Principii pentru prelucrarea datelor personale

Art. 1. Corectitudinea și legalitatea

La prelucrarea datelor cu caracter personal, drepturile individuale ale persoanelor vizate trebuie protejate. Datele personale trebuie colectate și prelucrate în mod legal și corect.

Art. 2. Restricție la un anumit scop

Datele personale pot fi prelucrate numai în scopul definit înainte de colectarea datelor si comunicat persoanei vizate. Modificările ulterioare ale scopului sunt posibile doar într-omăsură limitată și necesită o fundamentare solida.

Art. 3. Transparență

Persoana vizată trebuie informată cu privire la modul în care sunt tratate datele sale. În general, datele cu caracter personal trebuie colectate direct de la persoana în cauză. Atunci când datele sunt colectate, persoana vizată trebuie sau să știe deja, sau să fie informată despre:

Identitatea controlorului de date (compania care colecteaza datele)

Scopul prelucrării datelor

Terțe părți sau categorii de părți terțe cărora le-ar putea fi transmise datele

Art. 4. Reducerea datelor și minimizarea datelor

Înainte de a procesa date personale, trebuie să determinați dacă și în ce măsură prelucrarea datelor cu caracter personal este necesară pentru atingerea scopului pentru care este efectuată.

Acolo unde scopul permite și unde cheltuielile implicate sunt proporționale cu obiectivul, trebuie folosite date anonime. Datele personale nu pot fi colectate în avans și stocate în scopuri potențiale viitoare, cu excepția cazului în care acest lucru este impus sau permis de legislația națională.

Art. 5. Ștergerea

Datele personale care nu mai sunt necesare după expirarea procesului legal sau de afaceri trebuie șterse. Pot exista situații în care interesele legale obligă la păstrarea acestor date pe termene predefinite. În acest caz, datele trebuie să rămână în dosare până la expirarea obligațiilor legale.

Art. 6. Exactitatea si actualitatea datelor

Datele personale colectate trebuie să fie corecte, complete și, dacă este necesar, să fie actualizate. Trebuie luate măsuri permanent pentru a ne asigura că datele inexacte sau incomplete sunt șterse, corectate, suplimentate sau actualizate.

Art. 7. Confidențialitatea și securitatea datelor

In cadrul societatii,Creative Paper datele personale sunt considerate informații confidențiale și sunt protejate prin măsuri organizatorice și tehnice adecvate pentru a preveni accesul neautorizat, prelucrarea sau distribuirea ilegală, precum și pierderea accidentală, modificarea sau distrugerea lor.

CAP. IV. Fiabilitatea procesării datelor

Colectarea, prelucrarea și utilizarea datelor cu caracter personal este permisă în baza următoarelor temeiuri juridice necesare, de asemenea, în cazul în care scopul colectării, prelucrării și utilizării datelor cu caracter personal trebuie să fie modificat fata de scopul inițial.

Art. 1. Date despre clienți și parteneri

Art. 1.1 Prelucrarea datelor pentru o relație contractuală

Datele personale ale potențialilor clienți, clienți existenti și parteneri pot fi procesate în scopul de a încheia, de a executa și de a finaliza un contract. Aceasta include, de asemenea, servicii de consultanță pentru partener în cazul în care acest lucru are legătură cu scopul contractual. Anterior unui contract, în timpul fazei de inițiere a acestuia – datele cu caracter personal pot fi procesate pentru a pregăti oferte sau alte documente care să îndeplinească diferite solicitări ale perspectivei legate de încheierea contractului. Persoanele pot fi contactate în timpul procesului de pregătire a contractului folosind informațiile personale pe care acestea le-au furnizat. Orice restricții solicitate de potențialii clienti trebuie să fie respectate. Pentru scopuri publicitare citiți capitolul IV art.1.2 de mai jos.

Art. 1.2 Prelucrarea datelor în scop publicitar

Dacă persoana vizată contactează societatea Creative Paper pentru a solicita informații (de ex. să primească materiale informative despre un produs sau serviciu), prelucrarea datelor pentru a răspunde acestei solicitări este permisă.

Acțiunile de publicitate fac obiectul unor cerințe legale suplimentare. Datele personale pot fi prelucrate în scopuri publicitare, de cercetare a pieței și a opiniei publice, cu condiția ca această prelucrare să se realizeze în concordanță cu scopul pentru care datele au fost colectate inițial. Subiectul (persoana vizată) deținător al datelor trebuie să fie informat cu privire la utilizarea datelor sale în scopuri publicitare. Daca datele sunt colectate numai în scopuri publicitare, divulgarea de la persoana vizată este voluntară. Persoana vizată trebuie informată că furnizarea datelor personale pentru prelucrarea în scopuri publicitare este voluntara și că trebuie să se obțină un consimțământ din partea persoanei vizate pentru a procesa datele respective în scopuri publicitare. Atunci când se acordă consimțământul, persoana vizată ar trebui să aibă posibilitatea de a alege

între formele disponibile, cum ar fi formulare predefinite tipărite, transmiterea consimțământului prin e-mail și prin telefon (Consimțământul, vezi capitolul IV Art. 1.3).

Dacă persoana vizată refuză utilizarea datelor sale în scopuri publicitare, datele acesteia nu mai pot fi utilizate în aceste scopuri și trebuie să fie blocate pentru utilizarea în aceste scopuri.

Art. 1.3 Consimțământul pentru prelucrarea datelor

Datele pot fi procesate conform consimțământului persoanei vizate. Înainte de a-și da consimțământul, persoana vizată trebuie să fie informată în conformitate cu prevederile din capitolul III art. 3. despre această politică de protecție a datelor. Declarația de aprobare – consimțământul trebuie obținut în scris sau în format electronic și păstrat în scopul documentării.

În anumite circumstanțe, cum ar fi conversațiile telefonice, consimțământul poate fi dat verbal. Acordarea consimțământului trebuie să fie documentată.

Art. 1.4 Prelucrarea datelor în baza unui interes legitim

Datele personale pot fi, de asemenea, prelucrate în baza unui interes legitim al societatii  Creative Paper Interesele legitime sunt, în general, de natură juridică (de exemplu, colectarea creanțelor neachitate) sau de natură comercială (de exemplu, evitarea încălcărilor contractului). Datele personale nu pot fi procesate în scopul unui interes legitim dacă, în cazuri individuale, există dovezi că interesele persoanei vizate necesită protecție și că aceasta are prioritate. Înainte de procesarea datelor, este necesar să se determine dacă există o astfel de situație.

Art. 1.5 Prelucrarea datelor sensibile

Datele cu caracter personal foarte sensibile pot fi procesate numai dacă legea impune acest lucru sau persoana vizată și-a dat acordul expres. Aceste date pot fi, de asemenea, prelucrate numai dacă este obligatoriu pentru îndeplinirea, exercitarea sau apărarea revendicărilor legale referitoare la persoana vizată. Dacă există intenția de a procesa datele sensibile, responsabilul pentru protecția datelor cu caracter personal trebuie să fie informat în prealabil.

Art. 1.6 Decizii individuale automate

Prelucrarea automată a datelor cu caracter personal, care este utilizată pentru a evalua anumite aspecte, nu poate fi singura bază pentru deciziile care au consecințe juridice negative sau care ar putea afecta în mod semnificativ persoana vizată. Persoana vizată trebuie informată cu privire la faptele și rezultatele deciziilor individuale automatizate și are posibilitatea de a răspunde. Pentru a evita deciziile eronate, un test și o verificare a plauzibilității trebuie făcute de către un angajat.

Art. 1.7 Date utilizator și internet

Dacă datele cu caracter personal sunt colectate, prelucrate și utilizate pe site-uri web sau în aplicații, persoanele vizate trebuie să fie informate despre acest lucru într-o Notă de informare și, dacă este cazul, informații despre cookie-uri. Nota de informare și orice informații despre cookies trebuie integrate astfel încât să fie ușor de identificat, direct accesibile și disponibile în mod constant pentru persoanele vizate.

Dacă sunt create profiluri de utilizare (urmărire) pentru a evalua utilizarea site-urilor web și a aplicațiilor, persoanele vizate trebuie să fie întotdeauna informate în mod corespunzător în nota de informare.

În cazul în care site-urile sau aplicațiile pot accesa date cu caracter personal într-o zonă limitată la utilizatorii înregistrați, identificarea și autentificarea persoanei vizate trebuie să ofere protecție suficientă în timpul accesului.

Art. 2. Datele angajatului

Art. 2.1 Prelucrarea datelor pentru relația de muncă

În relațiile de muncă, datele personale pot fi procesate dacă este necesar pentru a iniția, efectua și a închide contractul de muncă. La inițierea unei relații de muncă, datele personale ale solicitanților pot fi procesate. Atunci când candidatul este respins, datele sale trebuie să fie șterse (în conformitate cu perioada de păstrare necesară), cu excepția cazului în care solicitantul a fost de acord ca datele sale să rămână în dosar pentru un viitor proces de selecție.

În raportul de muncă existent, scopul prelucrării datelor trebuie să se coreleze întotdeauna cu scopul contractului de muncă dacă nu există niciuna dintre următoarele circumstanțe pentru prelucrarea datelor autorizate.

Dacă în timpul procedurii de aplicare este necesară colectarea informațiilor despre un solicitant de la o terță parte, trebuie deasemena respectate cerințele legale corespunzătoare.

Art. 2.2 Prelucrarea datelor în baza unui interes legitim

Datele personale pot fi, de asemenea, prelucrate în cazul în care este necesar să se susțină un interes legitim al societatii Creative Paper. Interesele legitime sunt, în general, de natură juridică (de exemplu, depunerea, aplicarea sau apărarea împotriva plângerilor juridice, recuperarea creanțelor etc.).

Măsurile de control care necesită prelucrarea datelor angajatului pot fi luate numai dacă există o obligație legală de a face acest lucru sau există un motiv legitim. Chiar dacă există un motiv legitim, trebuie examinată întotdeauna proporționalitatea măsurii de control. Interesele justificate ale companiei în aplicarea măsurilor de control (de exemplu, respectarea dispozițiilor legale și a normelor si regulamentelor interne ale companiei) trebuie să fie cântărite față de orice interese ale angajatului care trebuie să fie protejate astfel încât măsurile de control sa fie adecvate.

Art. 2.3 Prelucrarea datelor sensibile

Datele cu caracter personal sensibile pot fi procesate numai în anumite condiții. Acestea sunt date despre originea rasială și etnică, convingerile politice, credințele religioase sau filosofice, precum și despre sănătatea și orientarea sexuală a persoanei vizate sau datele care se referă la cazierul juridic. Astfel de date pot fi prelucrate când există obligații legale sau când avem consimțământul expres al persoanei vizate.

Art. 2.4 Decizii automate

Dacă, la un moment dat, datele personale sunt prelucrate automat ca parte a raporturilor de muncă și anumite date personale specifice sunt evaluate automat (de exemplu, în cadrul selecției personalului sau al evaluării profilurilor de competențe) această prelucrare automată nu poate constitui singura bază pentru deciziile care ar putea avea un impact negativ asupra angajatului respectiv. Pentru a evita deciziile eronate, procesul automatizat trebuie să fie asistat de o persoană fizică ce evaluează conținutul situației și această evaluare este baza deciziei. Persoana vizată trebuie, de asemenea, să fie informată despre faptele și rezultatele deciziilor individuale automatizate și despre posibilitatea de a răspunde.

Art. 2.5 Telecomunicații și internet

Echipamentele telefonice, adresele de e-mail, intranetul și internetul împreună cu aplicațiile interne sunt furnizate de companie în primul rând pentru sarcini legate de muncă. Ele sunt un instrument și o resursă a companiei. Acestea pot fi utilizate în cadrul reglementărilor legale aplicabile și al politicilor interne ale companiei. În cazul utilizării autorizate în scopuri personale, se va ține cont de prevederile regulamentului și procedurilor interne si de legislația specifică privind telecomunicațiile. Nu va exista o monitorizare generală a comunicațiilor telefonice și de e-mail sau a utilizării intranetului / internetului. Pentru a ne apăra împotriva atacurilor asupra infrastructurii IT sau a utilizatorilor individuali, pot fi implementate măsuri de protecție pentru conexiunile la rețeaua Creative Paper care blochează conținutul dăunător din punct de vedere tehnic sau care analizează modelele de atac. Din motive de securitate, pot fi monitorizate utilizarea echipamentelor telefonice, a adreselor de e-mail, a intranetului / internetului și a aplicatiilor interne pentru o perioadă temporară.

CAP. V. Transmiterea datelor cu caracter personal

Transmiterea datelor cu caracter personal către destinatarii din afara sau din interiorul societatii  Creative Paper este supusă cerințelor de autorizare pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în conformitate cu prezenta politică. Beneficiarul datelor trebuie să utilizeze datele numai în scopurile definite.

În cazul în care datele sunt transmise unui destinatar din afara societatii, unei țări terțe această țară trebuie să fie de acord să mențină un nivel de protecție a datelor personale echivalent cu această politică de protecție a datelor și în concordnață cu prevederile EU GDPR 679/2016.

Dacă datele sunt transmise de o terță parte societății Creative Paper, trebuie să ne asigurăm că datele sunt utilizate numai în scopul propus.

CAP. VI. Prelucrarea datelor privind contractele

Prelucrarea datelor printr-un furnizor de servicii care este angajat să proceseze date cu caracter personal înseamnă că acesta va respecta Regulamentul 679/2016 și această Politică fără a-și asuma responsabilitatea pentru procesele de afaceri conexe. În aceste cazuri, trebuie încheiat un acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

Furnizorul poate procesa date personale numai conform instrucțiunilor clientului. La incheierea acordului, trebuie îndeplinite următoarele cerințe iar departamentul care plasează comanda trebuie să se asigure că acestea sunt îndeplinite:

1.Furnizorul trebuie ales pe baza capacității sale de a asigura măsurile tehnice și organizatorice de protecție necesare.

2.Ordinul de prelucrare trebuie trimis în scris. Instrucțiunile privind prelucrarea datelor și responsabilitățile clientului și furnizorului trebuie să fie documentate.

3.Trebuie luate în considerare standardele contractuale pentru protecția datelor personale furnizate de responsabilul cu protecția datelor personale din companie.

4.Înainte de începerea prelucrării datelor, clientul trebuie să aibă încredere că furnizorul își va respecta obligațiile. Un furnizor poate documenta conformitatea cu cerințele de securitate a datelor, în special prin prezentarea unei certificări adecvate. În funcție de riscul de prelucrare a datelor, revizuirile certificarilor trebuie repetate în mod regulat pe durata contractului.

5.În cazul procesării transfrontaliere a datelor din contracte, trebuie îndeplinite cerințele Regulamentului 679/2016 și a legislației naționale relevante privind divulgarea datelor cu caracter personal în străinătate. În special, datele cu caracter personal din Spațiul Economic European (EEA) pot fi procesate într-o țară terță din afara EEA numai dacă furnizorul poate dovedi că dispune de un standard de protecție a datelor echivalent cu această politică de protecție a datelor. Instrumentele adecvate pot fi:

a.Acordul privind clauzele contractuale standard ale UE pentru prelucrarea datelor din contracte în țările terțe cu furnizorul și cu orice subcontractanți.

b.Participarea furnizorului la un sistem de certificare acreditat de UE pentru asigurarea unui nivel suficient de protecție a datelor.

c.Recunoașterea regulilor corporative obligatorii ale furnizorului, pentru a crea un nivel adecvat de protecție a datelor, de către autoritățile de supraveghere responsabile pentru protecția datelor.

CAP. VII. Drepturile persoanei vizate

Fiecare persoană vizată are drepturile de mai jos iar afirmarea lor trebuie să fie tratată imediat de către responsabilul cu protecția datelor personale și nu poate constitui un dezavantaj pentru persoana vizată.

Art.1. Persoana vizată poate solicita informații cu privire la ce date cu caracter personal care o privesc au fost stocate, cum au fost colectate datele și în ce scop. Dacă există drepturi suplimentare pentru a vizualiza documentele angajatorului (de exemplu, dosarul de personal) în cazul unor relații de muncă în conformitate cu legile relevante privind ocuparea forței de muncă, acestea nu vor fi afectate.

Art. 2. Dacă datele cu caracter personal sunt transmise terților, trebuie furnizate informații despre identitatea destinatarului sau a categoriilor de destinatari.

Art. 3. Dacă datele cu caracter personal sunt incorecte sau incomplete, persoana vizată poate solicita corectarea acestora sau completarea lor.

Art. 4. Persoana vizată poate obiecta privind prelucrarea datelor sale în scopuri de publicitate sau de cercetare de piață sau de opinie. Datele trebuie să fie blocate pentru aceste tipuri de utilizare.

Art. 5. Persoana vizată poate solicita ștergerea datelor sale dacă prelucrarea acestor date nu are un temei juridic sau dacă temeiul juridic a încetat să se aplice. Același lucru este valabil și în cazul în care scopul prelucrării datelor a expirat sau a încetat să mai fie aplicabil din alte motive. Se va acorda atenție perioadelor de păstrare și posibilelor conflicte de interes.

Art. 6. Persoana vizată are dreptul de a se opune prelucrării datelor sale și acest lucru trebuie luat în considerare dacă protejarea intereselor sale are prioritate față de interesul operatorului de date în urma unei situații personale specifice. Acest lucru nu se aplică dacă există o dispoziție legală ce impune ca datele să fie procesate.

CAP. VIII. Confidențialitatea procesării

Datele personale sunt considerate confidențiale. Orice colectare, prelucrare sau utilizare neautorizată a acestor date de către angajați este interzisă. Orice procesare de date efectuată de un angajat care nu a fost autorizat să o îndeplinească, ca parte a îndatoririlor sale legitime, este neautorizată. Se aplică principiul “necesitații de a cunoaște – need to know”. Angajații pot avea acces la date personale numai după cum este adecvat pentru tipul și scopul sarcinii de serviciu în cauză. Acest lucru necesită o defalcare atentă și separarea, precum și punerea în aplicare a rolurilor și responsabilităților. Angajaților li se interzice să utilizeze date cu caracter personal în scopuri private sau comerciale, să le dezvăluie persoanelor neautorizate sau să le pună la dispoziție în orice alt mod. Șefii de departamente și departamentul Resurse Umane trebuie să-și informeze angajații la începutul relației de muncă cu privire la obligația de a proteja confidențialitatea datelor personale si a informațiilor. Această obligație rămâne în vigoare chiar și după încheierea perioadei de angajare.

CAP. IX. Securitatea prelucrării

Datele personale trebuie să fie protejate împotriva accesului neautorizat și a prelucrării sau dezvăluirii ilegale, precum și a pierderii, modificării sau distrugerii accidentale. Acest lucru se aplică indiferent dacă datele sunt prelucrate electronic sau pe suport de hârtie. Înainte de introducerea noilor metode de prelucrare a datelor, în special a noilor sisteme informatice, trebuie definite și implementate măsuri tehnice și organizatorice de protecție a datelor cu caracter personal. Aceste măsuri trebuie să se bazeze pe stadiul tehnicii, pe riscurile procesării și pe necesitatea de a proteja datele (determinate în procesul de clasificare a informațiilor).

În cazuri particulare, departamentul responsabil se poate consulta cu responsabilul cu securitatea informațiilor. Măsurile tehnice și organizatorice pentru protecția datelor cu caracter personal fac parte din managementul securității informațiilor companiei și trebuie adaptate în mod continuu la evoluțiile tehnice și schimbările organizaționale.

CAP. X. Controlul protecției datelor

Respectarea politicii de protecție a datelor personale și a legilor aplicabile privind protecția datelor este verificată în mod regulat prin intermediul auditurilor de protecție a datelor și al altor controale. Efectuarea acestor controale revine Responsabilului cu Protecția Datelor Personale.

La cerere, rezultatele controalelor privind protecția datelor vor fi puse la dispoziția autorității de supraveghere responsabilă de protecția datelor. Autoritatea responsabilă cu protecția datelor poate efectua propriile controale, conform legislației naționale.

CAP. XI. Incidente de protecție a datelor

Toți angajații trebuie să informeze imediat șeful de departament sau responsabilul cu protecția datelor cu privire la cazurile de încălcare a acestei Politici de protecție a datelor sau altor reglementări privind protecția datelor cu caracter personal (incidente de protecție a datelor).

În cazurile de

  • Transmiterea necorespunzătoare a datelor cu caracter personal către terțe părți,
  • Accesul neadecvat al terților la datele cu caracter personal sau
  • Pierderea datelor cu caracter personal

rapoartele impuse de companie prin procedurile de raportare și management al incidentelor de securitate a informațiilor trebuie făcute imediat, astfel încât să poată fi respectate toate obligațiile de raportare în conformitate cu legislația națională.

CAP. XII. Responsabilități și sancțiuni

Funcțiile executive (șefii de departamente) din grup sunt responsabile pentru prelucrarea datelor în zona lor de responsabilitate. Prin urmare, ei sunt obligați să se asigure că cerințele legale pentru protecția datelor și cele conținute în politica de protecție a datelor personale, sunt îndeplinite. Personalul de conducere este responsabil pentru asigurarea măsurilor organizatorice, tehnice și a celor care țin de resursele umane pentru ca orice prelucrare a datelor să se efectueze în conformitate cu protecția datelor. Conformitatea cu aceste cerințe este responsabilitatea fiecărui angajat relevant. Dacă Autoritatea de supraveghere efectuează un control de protecție a datelor, trebuie informat imediat Responsabilul cu protecția datelor personale.

Responsabilul cu protecția datelor personale este persoana de contact afișată pe site pentru relații privind protecția datelor. Acesta poate efectua verificări și trebuie să-ifamiliarizeze pe angajați cu conținutul politicilor de protecție a datelor. Este necesar un management relevant pentru a susține Responsabilul cu protecția datelor personale în efortul său.

Departamentele responsabile cu procesele și proiectele de afaceri trebuie să informeze Responsabilul cu protecția datelor personale în timp util cu privire la o nouă prelucrare a datelor cu caracter personal. Pentru prelucrarea datelor care pot prezenta riscuri speciale pentru drepturile individuale ale persoanelor vizate, Responsabilul cu protecția datelor personale trebuie să fie informat înainte de începerea procesării. Acest lucru este valabil în special la date personale extrem de sensibile.

Prelucrarea necorespunzătoare a datelor cu caracter personal sau alte încălcări ale legilor privind protecția datelor conduce la suportarea sancțiunilor prevăzute de reglementările interne, de Regulamentul UE nr.679/2016 și de legislația în vigoare.

CAP. XIII. Responsabilul cu protecția datelor personale

Responsabilul cu protecția datelor personale, fiind independent intern de subordonarea profesională, activează în vederea respectării reglementărilor naționale și internaționale privind protecția datelor. El este responsabil pentru politica de protecție a datelor și supraveghează respectarea acesteia.

Șefii de departamente au obligația să informeze cu promptitudine Responsabilul cu protecția datelor cu caracter personal despre apariția oricăror riscuri de protecție a datelor personale.

Orice persoană vizată poate să se adreseze Responsabilului cu protecția datelor personale, în orice moment, pentru a pune întrebări, a solicita informații sau să depună plângeri legate de protecția datelor sau de problemele de securitatea datelor personale. Dacă există solicitări, plângerile vor fi tratate în mod confidențial.

Dacă Responsabilul cu protecția datelor personale în cauză nu poate rezolva o plângere sau remedia o încălcare a politicii pentru protecția datelor, se va solicita consultanță la Autoritatea de supraveghere.

Deciziile luate de Responsabilul cu protecția datelor personale pentru a remedia încălcările privind protecția datelor trebuie să fie susținute de conducerea societății. Anchetele si controalele efectuate de Autoritatea de supraveghere trebuie să fie întotdeauna raportate către conducerea companiei.

 

4.POLITICA DE UTILIZARE COOKIES

Următoarele informații, sunt prezentate în scopul de a informa utilizatorul în ceea ce privește utilizarea “cookie”-urilor în site-ul nostru sau în siteurile partenere.

Acest website folosește cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experiența mult mai bună de navigare și servicii adaptate nevoilor și interesului fiecăruia

În ceea ce numim “web 2.0”, “cookie”-urile joacă un rol important în facilitarea accesului și livrării multiplelor servicii de care utilizatorul se bucură pe internet, cum ar fi personalizarea anumitor setări precum: limba în care este vizualizat un site, moneda în care se exprimă anumite prețuri sau tarife, păstrarea opțiunilor pentru diverse produse (măsuri, alte detalii etc) în coșul de cumpărături (și memorarea acestor opțiuni) – generându-se astfel flexibilitatea “coșului de cumpărături” (accesarea preferințelor vechi prin accesarea butonului “înainte” si “înapoi”)

Cookie-urile oferă deținătorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poata face și mai eficiente și mai accesibile pentru utilizatori. Permit aplicațiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse într-un anumit site pentru a crea o experiență de navigare mai valoroasă, mai utila și mai plăcută;
Îmbunătățesc eficiența publicității online.

Ce este un “cookie”? Un “Internet Cookie” (termen cunoscut și ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur și simplu “cookie” ) este un fișier de mici dimensiuni, format din litere și numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se accesează Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) și este complet “pasiv” (nu conține programe software, viruși sau spyware și nu poate accesa informațiile de pe hard driveul utilizatorului). Un cookie este format din 2 părți: numele si conținutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existență a unui cookie este determinată; tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul îl poate accesa din nou în momentul în care un utilizator se intoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.

Cookie-urile în sine nu solicita informații cu caracter personal pentru a putea fi utilizate și nu identifică personal utilizatorii de internet.


Exista 2 categorii mari de cookie-uri:

Cookieuri de sesiune – acestea sunt stocate temporar în dosarul de cookie-uri al browserului web pentru ca acesta să le memoreze până când utilizatorul iese de pe web-siteul respectiv sau închide fereastra browserului ( ex: în momentul logării/delogării pe un cont de webmail sau pe rețele de socializare).

Cookieuri Persistente – Acestea sunt stocate pe hard-drive-ul unui computer sau echipament (și în general depinde de durata de viața prestabilită pentru cookie). Cookie-urile persistente le includ și pe cele plasate de un alt website decât cel pe care îl vizitează utilizatorul la momentul respectiv – cunoscute sub numele de “third party cookies” (cookieuri plasate de terți) – care pot fi folosite în mod anonim pentru a memora interesele unui utilizator, astfel încât să fie livrată publicitate cât mai relevantă pentru utilizatori.

Care sunt avantajele cookie-urilor? Un cookie conține informatii care fac legatura între un web-browser (utilizatorul) și un web-server anume (website-ul). Dacă un browser accesează acel web-server din nou, acesta poate citi informația deja stocată și reacționa în consecință. Cookie-urile asigura userilor o experiență plăcută de navigare și susțin eforturile multor websiteuri pentru a oferi servicii confortabile utilizatorillor: ex – preferințele în materie de confidențialitate online, opțiunile privind limba site-ului, coțuri de cumpărături sau publicitate relevantă.

Care este durata de viața a unui cookie? Cookieurile sunt administrate de webservere. Durata de viață a unui cookie poate varia semnificativ, depinzând de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusive pentru o singură sesiune (session cookies) și nu mai sunt reținute de utilizatorul care a parasit website-ul și unele cookie-uri sunt reținute și refolosite de fiecare dată când utilizatorul revine pe acel website (“cookie-uri permanente”). Cu toate aceste, cookie-urile pot fi șterse de un utilizator în orice moment prin intermediul setărilor browserului.

Ce sunt cookie-urile plasate de terți? Anumite secțiuni de conținut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terțe părti/furnizori (ex: news box, un video sau o reclamă). Aceste terțe părți pot plasa de asemenea cookieuri prin intermediul site-ului și ele se numesc “third party cookies” pentru ca nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terți trebuie să respecte de asemenea legea în vigoare si politicile de confidențialitate ale detinatorului site-ului.

Cum sunt folosite cookie-urile de către acest site?
O vizită pe acest site poate plasa cookie-uri în scopuri de:
– Cookie-uri de performanță a site-ului
– Cookie-uri de analiză a vizitatorilor
– Cookie-uri pentru geotargetting
– Cookie-uri de înregistrare
– Cookie-uri pentru publicitate
– Cookie-uri ale furnizorilor de publicitate

Cookie-uri de performanță 
Acest tip de cookie reține preferințele utilizatorului pe acest site, așa încât nu mai este nevoie de setarea lor la fiecare vizitare a site-ului. Exemple: setările volumului pentru video player, viteza de video streaming cu care este compatibil browserul

Cookie-uri pentru analiza vizitatorilor 
De fiecare dată când un utilizator vizitează acest site, softul de analytics furnizat de o terță parte generează un cookie de analiză a utilizatorului. Acest cookie ne spune dacă ați mai vizitat acest site până acum. Browserul ne va spune dacă aveți acest cookie, iar dacă nu, vom genera unul. Acesta permite monitorizarea utilizatorilor unici care ne vizitează și cât de des o fac. Atât timp cât nu sunteți înregistrat pe acest site, acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele fizice, ele sunt folosite doar in scop statistic.
 
Cookie-uri pentru geotargetting
Aceste cookie-uri sunt utilizate de către un soft care stabilește din ce țară proveniți. Este complet anonim și este folosit doar pentru a targeta conținutul – chiar si atunci cand sunteti pe pagina noastra in limba romana sau in alta limba primiti aceeasi reclama.

Cookie-uri pentru inregistrare
Atunci cand va inregistrati pe acest site, generam un cookie care ne anunta daca sunteti inregistrat sau nu. Serverele noastre folosesc aceste cookie-uri pentru a ne arăta contul cu care sunteți îngregistrat și dacă aveți permisiunea pentru un serviciu anume. De asemenea, ne permite să asociem orice comentariu pe care il postati pe site-ul nostru cu username-ul dvs. Daca nu ați selectat “pastreaza-mă înregistrat”, acest cookie se va șterge automat când veți închide browserul sau calculatorul.

Cookie-uri pentru publicitate
Aceste cookie-uri ne permit să aflam daca ați vizualizat sau nu o reclama online, care este tipul acesteia și cât timp a trecut de cand ați văzut mesajul publicitar. Aceste cookie-uri le folosim și pentru a targeta publicitatea online. Putem folosi, de asemenea, cookieuri aparținand unei terțe părti, pentu o mai buna targetare a publicității, pentru a arăta de exemplu reclame despre vacanțe, dacă utilizatorul a vizitat recent un articol pe site despre vacanțe. Aceste cookie-uri sunt anonime, ele stochează informații despre contentul vizualizat, nu despre utilizatori. De asemenea, setăm cookie-uri anonime și prin alte site-uri pe care avem publicitate. Primindu-le, astfel, noi le putem folosi pentru a vă recunoaște ca vizitator al acelui site dacă ulterior veți vizita site-ul nostru, vă vom putea livra publicitatea bazată pe această informație.

Cookie-uri ale furnizorilor de publicitate
O mare parte din publicitatea pe care o gasiți pe acest site aparține terțelor părți. Unele dintre aceste părți folosesc propriile cookie-uri anonime pentru a analiza cât de multe persoane au fost expuse unui mesaj publicitar, sau pentru a vedea câte persoane au fost expuse de mai multe ori la aceeași reclamă. Companiile care genereaza aceste cookie-uri au propriile politici de confidențialitate, iar acest site nu are acces pentru a citi sau scrie aceste cookie-uri. Cookie-urile celor terțe părti pot fi folosite pentru a va arăta publicitatea și pe alte site-uri, bazându-se pe navigarea dvs pe acest site.

Alte cookie-uri ale terțelor părți
Pe unele pagini, terții pot seta propriile cookie-uri anonime, în scopul de a urmări succesul unei aplicații sau pentru a customiza o aplicație. Datorită modului de utilizare, acest site nu poate accesa aceste cookie-uri, la fel cum terțele părti nu pot accesa cookie-urile deținute de acest site. De exemplu, când distribuiți un articol folosind butonul pentru rețelele sociale aflat pe acest site, acea rețea socială va înregistra activitatea dvs.

Ce tip de informații sunt stocate și accesate prin intermediul cookie-urilor? Cookie-urile pastrează informatii într-un fisier text de mici dimensiuni care permit unui website să recunoască un browser. Webserverul va recunoaște browserul până când cookie-ul expiră sau este șters. Cookie-ul stochează informații importante care îmbunătațesc experiența de navigare pe Internet ( ex: setările limbii în care se dorește accesarea unui site; pastrarea unui user logat în contul de webmail; securitatea online banking; păstrarea produselor în coșul de cumpărături).

De ce sunt cookie-urile importante pentru Internet? Cookie-urile reprezintă punctul central al funcționarii eficiente a Internetului, ajutand la generarea unei experiente de navigare prietenoase si adaptata preferintelor și intereselor fiecărui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookieurilor poate face unele site-uri imposibil de folosit. Refuzarea sau dezactivarea cookie-urilor nu înseamnă că nu veți mai primi publicitate online – ci doar ca aceasta nu va mai putea ține cont de preferințele și interesele dvs, evidentțate prin comportamentul de navigare. Exemple de întrebuințări importante ale cookieurilor ( care nu necesită autentificarea unui utilizator prin intermediul unui cont): Conținut și servicii adaptate preferințelor utilizatorului – categorii de stiri, vreme, sport, harti, servicii publice si guvernamentale, site-uri de entertainment si servicii de travel. Oferte adaptate pe interesele utilizatorilor – reținerea parolelor, preferințele de limba ( Ex:afișarea rezultatelor căutarilor în limba Română). Reținerea filtrelor de protecție a copiilor privind conținutul pe Internet (optiuni family mode, funcții de safe search). Limitarea frecvenței de difuzare a reclamelor – limitarea numărului de afișări a unei reclame pentru un anumit utilizator pe un site. Furnizarea de publicitate mai relevantă pentru utilizator. Măsurarea, optimizare și caracteristicile de analytics – cum ar fi confirmarea unui anumit nivel de trafic pe un website, ce tip de conținut este vizualizat și modul cum un utilizator ajunge pe un website (ex prin motoare de căutare, direct, din alte website-uri etc). Website-urile derulează aceste analize a utilizării lor pentru a îmbunatăți site-urile în beneficiul userilor.


Securitate si probleme legate de confidentialitate
Cookieurile NU sunt viruși! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcătuite din bucăti de cod așa că nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. În consecință, nu se pot duplica sau replica pe alte rețele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot îndeplini aceste funcții, nu pot fi considerate viruți. Cookie-urile pot fi totuți folosite pentru scopuri negative. Deoarece stochează informații despre preferințele și istoricul de navigare al utilizatorilor, atât pe un anume site cat si pe mai multe alte siteuri, cookieurile pot fi folosite ca o forma de Spyware. Multe produse anti-spyware sunt conștiente de acest fapt și în mod constant marchează cookie-urile pentru a fi șterse în cadrul procedurilor de ștergere/scanare anti-virus/anti-spyware. In general browserele au integrate setări de confidențialitate care furnizează diferite nivele de acceptare a cookieurilor, perioada de valabilitate și ștergere automată după ce utilizatorul a vizitat un anumit site. Alte aspecte de securitate legate de cookie-uri: Deoarece protecția identității este foarte valoroasă și reprezintă dreptul fiecărui utilizator de internet, este indicat să se stie ce eventuale probleme pot crea cookieurile. Pentru ca prin intermediul lor se transmit în mod constant în ambele sensuri informații între browser și website, dacă un atacator sau persoană neautorizată intervine în parcursul de transmitere a datelor, informațiile continute de cookie pot fi interceptate. Deși foarte rar, acest lucru se poate întâmpla dacă browserul se conectează la server folosind o rețea necriptată (ex: o retea WiFi nesecurizată). Alte atacuri bazate pe cookie implică setări greșite ale cookieurilor pe servere. Daca un website nu solicită browserului să folosească doar canale criptate, atacatorii pot folosi această vulnerabilitate pentru a păcăli browserele în a trimite informații prin intermediul canalelor nesecurizate. Atacatorii utilizează apoi informațiile în scopuri de a accesa neautorizat anumite site-uri. Este foarte important să fiți atenți în alegerea metodei celei mai potrivite de protecție a informațiilor personale. Sfaturi pentru o navigare sigură și responsabilă, bazată pe cookies. Datorită flexibilității lor și a faptului că majoritatea dintre cele mai vizitate site-uri și cele mai mari folosesc cookieuri, acestea sunt aproape inevitabile. Dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului pe site-urile cele mai raspandite și utilizate printre care Youtube, Gmail, Yahoo si altele.


Cateva sfaturi care vă pot asigura că navigați fără griji însă cu ajutorul cookieurilor 
Particularizați-vă setările browserului în ceea ce privește cookie-urile pentru a reflecta un nivel confortabil pentru voi al securității utilizării cookie-urilor. Dacă nu vă deranjează cookie-urile și sunteți singura persoană care utilizeazaă computerul, puteți seta termene lungi de expirare pentru stocarea istoricului de navigare și al datelor personale de acces. Dacă împărțiți accesul la calculator, puteți lua în considerare setarea browserului pentru a șterge datele individuale de navigare de fiecare data cand închideți browserul. Aceasta este o variantă de a accesa site-urile care plasează cookieuri și de a șterge orice informație de vizitare la închiderea sesiunii navigare. Instalați-vă și updatați-vă constant aplicații antispyware. Multe dintre aplicațiile de detectare și prevenire a spyware-ului includ detectarea atacurilor pe site-uri. Astfel, impiedică browserul de la a accesa website-uri care ar putea să exploateze vulnerabilitățile browserului sau să descarce software periculos. Asigurați-vă că aveți browserul mereu updatat. Multe dintre atacurile bazate pe cookies se realizează exploatând punctele slabe ale versiunilor vechi ale browserelor. Cookie-urile sunt pretutindeni și nu pot fi evitate dacă doriți să vă bucurați de acces pe cele mai bune și cele mai mari site-uri de pe Internet – locale sau internaționale. Cu o înțelegere clară a modului lor de operare si a beneficiilor pe care le aduc, puteți lua măsurile necesare de securitate astfel încat să puteți naviga cu încredere pe internet.

Cum pot opri cookie-urile? Dezactivarea și refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat și folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu înseamnă că nu veți mai primi/vedea publicitate online. Este posibilă setarea din browser pentru că aceste cookie-uri să nu mai fie acceptate sau poți seta browserul să accepte cookie-uri de la un site anume. Dar, de exemplu, dacă nu ești inregistat folosind cookie-urile, nu vei putea lăsa comentarii. Toate browserele moderne oferă posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setări se găsesc de regula în “opțiuni” sau în meniul de “preferințe” al browserului tău.